Om skolen

Velkommen til Rødovre Skole

Rødovre Skole er en skole, hvor samværet mellem børn og voksne kendetegnes ved engagement, aktivitet og tryghed.
Skolens hverdag bygger på fælles mål og aftaler for såvel undervisnings- som fritidsdel og for sam-arbejdet mellem de to områder.

Målsætning for undervisningsdelens vedkommende omfatter dette:
Undervisningens indhold og form, elevmedbestemmelse, skole-hjemsamarbejde og teamsamarbejde.

Det betyder at Rødovre skole er en skole, hvor undervisningen skal udvikle elevernes evne til at opleve og forstå sammenhænge, deltage i demokratiske processer, vurdere etisk værdigrundlag, undre sig, eksperimentere og se nye veje.
Undervisningen tilrettelægges, så den tilgodeser elevens intellektuelle, følelsesmæssige, sociale og fysiske udvikling.
Varierede arbejdsmetoder medvirker til at bevare og styrke den enkelte elevs lyst til aktiv deltagelse og til at lære.
Fælles oplevelser på og uden for skolen medvirker til, at eleverne opnår en styrket samhørighed og et nært tilhørsforhold til skolen.
Rødovre skole er en skole, hvor elevernes aktive deltagelse i skolens virksomhed bevarer og udvikler deres selvværd og selvtillid, og hvor eleverne gennem demokratisk medbestemmelse påtager sig medansvar for sig selv og fællesskabet.

Rødovre skole er en skole, hvor forældresamarbejdet er ligeværdigt og gensidigt forpligtende og har baggrund i parternes kendskab til hinandens forventninger og roller.
Samarbejdet omfatter alle sider af elevens skoleliv og medvirker til, at den enkelte elev oplever sam-menhæng og mening i dagligdagen.

Det er et mål, at forældrene deltager aktivt i skolens liv.