Fraværsprocedure

PROCEDURE VEDR.  FRITAGELSE FRA UNDERVISNING I FORBINDELSE MED AFHOLDELSE AF FERIE

Vi opfordrer til at alle elever afholder fridage og ferier indenfor skolens planlagte fridage og ferier. Er man af personlige årsager nødsaget til at fritage sit barn for skolegang udenfor skolens planlagte fridage og ferier bedes man følge nedenstående procedure:

1 – 2 fridage:
Man skriver en besked med dato og årsag for fritagelsen til klassens lærere via Aula. Man sender en besked per barn, der skal fritages.

Mere end 2 dage:
Man skriver en besked med dato og årsagen til fritagelsen til klassens lærere via Aula og til skolens kontor via hovedmail på
roedovre-skole@rk.dk
Man sender en besked per barn, der skal fritages.

Man bedes henlede opmærksomheden på, at der ikke er skolepligt, men at ethvert barn har ret til undervisning.

Det vil sige, at hvis man som forældre ikke kan afholde ferie inden for skolens ferieplan, men holder den i skolens undervisningstid, er man forpligtet til selv at varetage barnets undervisning. Med andre ord skal man som forældre sørge for, at ens barn får gennemgået den for klassen planlagte undervisning i den periode barnet er fraværende.

Lærerne følger deres årsplan, og det kan ikke forventes, at skolen udarbejder elevmateriale til fraværsperioden for eleven.